Dingil Düzeltme nedir ve Nasıl Yapılır?

Kamyonlar günümüz ve geçmiş lojistik tarihinde insanlığın birçok alanında her türlü istek ve gereksinimlerin yerine getirilmesi için gereken malzemelerin, hedeflenen noktalara yüksek taşıma kapasitesi ve ulaşım kolaylığı avantajıyla tedarik edebilmemizi sağlayan araçlardır.

Kamyon, azami yüklü ağırlığı 3.500 kg’dan fazla olan ve ağır yük taşımak için üretilmiş yakıt enerjisi olarak mazotu kullanan motorlu taşıtlardır. Otomobil prensibine göre çalıştıklarından teknik sınıflandırmada büyük yük otomobili olarak tanımlanırlar.

Türkiye’de Kamyonun Kullanımı 

Türkiye’de petrol boru hattı taşımacılığı dikkate alınmadığında yük taşımacılığının yüzde 90’a yakın bir bölümü karayolları üzerinde gerçekleştirilmektedir. Son istatistiklere göre Türkiye’de trafiğe kayıtlı yaklaşık 800 bin adet kamyon mevcut bu nedenle kamyonların ülkemizdeki ekonomik etkisi çok büyüktür.

Ağır ve uzun soluklu yük taşıma operasyonlarında büyük kolaylık sağlayan kamyonlar, zorlu yol koşulları, hava koşulları ve taşıdığı yüklerin ağırlığının beraberinde getirdiği zorlayıcı etmenlerden dolayı uzun vadede belirli deformasyonlarla karşılaşılabilir bunun yanında yaşanılan trafik kazaları da kamyonunuzun sağlıklı işlemesini engelleyecek deformasyonlar ortaya çıkarabilir. Bu deformasyonlar dikkate alınmaz ise hem trafiğin ve kamyon sürücüsünün hayatını tehlikeye atabilir hem de yürütülen taşıma sürecinin sekteye uğramasına ve iş süreçlerinin zincirleme olarak kesintiye uğramasına neden olur. Belirttiğimiz koşullar altında yük taşımacılığı için kullanılan kamyonlarda yaşanılan problemlerin çözümü problemin kaynağına göre farklılık göstermekte olup bu sorunların çözümü için uzman bir ekipten yardım almak oldukça önemlidir.

Dingil Nedir ve Ne İşe Yarar?

Bir tekerleğin, üzerinde döndüğü merkezdeki şafta dingil denir. Dingil bir arabanın en kritik unsurlarından biridir. Özetleyecek olursak dingil, ön ve arka tekerlekleri araca bağlayan çelik bir çubuktur. Klasik dingil tasarımı, antik Yunanistan’da gladyatörlerin kullandığı at arabalarından gelmiştir. Bu dingiller, atlar arabayı çektiğinde tekerleklerin dönmesine izin veriyor ve arabayla birlikte yolcuların ağırlığını da taşıma görevini üstleniyorlardı. Bu tasarım teknoloji geliştikçe çift dingilli at arabalarına daha sonra ilk üretilen otomobillerde kullanılmaya devam edildi.

Kamyonlarda Dingil Düzeltme 

Taşıma süreçlerinde sık karşılaşılan bir sorun olan, kaza ve çarpmalara bağlı olarak gerçekleşen, ön ve arka dingillerde meydana gelen deformasyonların da tamirini titizlikle yaptırmanız çok önemlidir. Kamyonunuza ait tekerlekler dingile bağlı şaft üzerinde dönmekte ve bu dingiller sayesinde aracın sağlıklı bir şekilde yol almasını ve yüklerini taşımasını sağlamaktadır. 

Kamyonun dingillerinde hasar ve eğilme meydana geldiği zaman aracın yürüyen aksamı zarar göreceğinden şoförün direksiyon komutları tam anlamıyla tekerleklere iletilemez bu sebeple dingillerin, işin uzmanı ustalar tarafından titizlikle tamir edilmesi elzemdir. Dingil düzeltme işlemi yapılmamış hasarlı veya deformasyonlu dingile sahip kamyonlar hasarsız eş değerlerine göre %5 oranında daha fazla yakıt sarfiyatı gerçekleştirirler. Tamir edilmemiş dingillerin yarattığı bir diğer sorun ise lastiklerde yaşanabilecek düzensiz ve hızlı aşınmadır. Eğer yük taşıyan bir kamyonun dingili hasar veya deformasyon barındırıyorsa tekerleklerin de düzensiz dönmesine sebep olur, trafiğin ve trafiktekilerin canını tehlikeye atar. 

Hasarlı dingiller mutlaka teknolojiden faydalanan, tecrübeli ve uzman bir ekip tarafından titizlikle incelenmeli gereken tamiri yapılmalıdır. Bu hem tüm taşıma sürecinin güvence altına alınmasını sağlayarak işlerinize odaklanmanızı sağlar hem de uzun vadede yolların daha güvenli ortamlara dönüşmesine katkıda bulunur.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email