Doğru Lastik Tamiri Nedir ve Nasıl Yapılır?
Lastiğimizin Patladığını veya Zarar Gördüğünü Nasıl Anlarız?
Eğer lastiğinizi gördüğünüzde son bıraktığınız zaman dilimi içerisinde anormal bir şekilde indiğini fark ederseniz bunun iki sebebi olabilir birincisi lastiğinizin basıncının hava şartları sebebiyle düşmesi ikincisi de lastiğinizin fiziki bir çeşit darbe veya yabancı bir cismin etkisiyle patlamış olmasıdır. Eğer lastiğiniz hafif bir hasar görmüş ve diğer lastiklere oranla iniyor ancak farkı uzun vadede belli oluyor olsa bile mutlaka bu iki durumda da hasar görmüş veya patlamış lastiğinizi tamir ettirmeniz sürüş güvenliği açısından çok önemlidir.
Patlak Lastik Tamir Edilebilir mi?
Lastiğinizin tamir edilebilmesi ve tekrardan sağlıklı kullanılabilmesi için gerekli bazı etkenler mevcuttur. Bunlardan ilki lastiğin patlak haldeyken kullanılmamış olmasıdır. Patlak ve basıncı düşük lastiği kullanmak lastiğin yalnızca patlak olduğu kısımdan ziyade lastiğin tamamına büyük miktarda zarar vereceğinden patlak bir şekilde kullanılmamış olması gerekir. Aynı zamanda patlağın sadece lastiğin sırt kısmında olması ve patlamış kısımda oluşan hasarın 5 milimetreyi geçmemesi gerekmektedir.
Lastiğiniz patladığı noktaya ve patladığı bölgenin boyutuna göre farklı tamir şekilleriyle onarabilir.
1) İçten Yama ile Tamir:
Bu tamir şekillerinden ilki lastiğin içinden yama ile tamir edilmesi şeklidir. Lastik ilk önce janttan sökülür patlamaya sebebiyet veren yabancı cisim hâlâ lastiğin üzerinde ise dikkatlice çıkartılır. Bu bölge meydana gelen yüzey bozulmalarını düzeltmek amacıyla tıraşlanır, zımparalanır ve ardından yama yapıştırmaya hazır hale getirilir. Yama yapıldıktan sonra yamanın kuruması ve lastikle iyice bütünleşmesi beklenir. Sonrasında lastik tekrardan tekere oturtulur ve araba üreticisinin belirttiği fabrikasyon lastik ölçülerine göre hava basılır ve sürüşe hazır hale getirilmiş olur.
2) Fitil Tekniği ile Tamir:
Bu tekniği uygularken lastiğin tekerlekten sökülmesine ihtiyaç duyulmamaktadır. Lastiğe saplanan yabancı cisim lastikten dikkatlice çıkarılır. Yabancı cismin açtığı boşluğa bir iğne yardımı ile özel bir fitil yerleştirilir. Sonrasında çok sağlam yapıştırıcı özelliği bulunan yapıştırıcılar ile bu bölüm sıvanır. Fitilin dışarıda kalan kısmı kesici bir alet ile tıraşlanır. Lastiğinizde meydana gelen basit hasarlar için uygulanabilen çok kolay bir yöntemdir.
3) Şambrel Tamiri:
Şambrelli lastiklere uygulanan ve bu tür lastiklere uygulanabilecek en iyi tamir yöntemidir. Bu tamir esnasında lastiğin içerisinde bulunan şambrel dışarı çıkarılır ve yama yapıldıktan sonra tekrardan geri takılır. Bu da oldukça kolay ve yaygın uygulanan bir yöntemdir.
Lastiği Tamir Ettireceğimiz Yeri Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Lastiğimiz trafik güvenliği açısından ve sürüş güvenliği açısından çok önemli bir noktadır. Bundan dolayı bu tamir işlemini yaptırdığınız noktanın uzman ve işini iyi bilen bir ekibe sahip profesyonel bir lastik servisi olması elzemdir. Bu noktada AK-SET lastik tamir hizmeti konusunda profesyonel çözümleri profesyonel servis ekibiyle müşterilerine sunmaktadır.